σχεδιάζει να επιβάλλει νέους δασμούς ύψους έως και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, επικαλούμενη την προστασία της εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ, έγραψε την Τετάρτη η εφημερίδα The Wall Street Journal.
Η πρόθεση αυτή εφόσον πραγματοποιηθεί αναμένεται να βάλει «φωτιά» στις τιμές των αυτοκινήτων που φυσικά θα επηρεάσει και την συγκεκριμένη αγορά στην Ελλάδα...
Το Γαλλικό Πρακτορείο, ρώτησε για την πρόθεση Τραμπ, στελέχη μεγάλων διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών δήλωσαν υπό τον όρο να μην κατονομαστούν ότι είναι ενήμερα για το σχέδιο αυτό.
Η πληροφορία αυτή αποκαλύπτεται καθώς ο Τραμπ χαρακτηρίζει τις εμπορικές σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση άνισες κι ενώ σε λίγες ημέρες τερματίζεται η ισχύς της προσωρινής εξαίρεσης της ΕΕ από τους δασμούς στον χάλυβα (25%) και στο αλουμίνιο (10%) που έχει επιβάλει η κυβέρνησή του.
Την πληροφορία είναι σε θέση να επιβεβαιώσει και το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς, επικαλούμενο έναν αμερικανό κυβερνητικό αξιωματούχο και τρία στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Wall Street Journal υπενθυμίζει στο δημοσίευμά της ότι ο Τραμπ ήδη «έχει χρησιμοποιήσει μια νομική πρόνοια γνωστή με το όνομα Άρθρο 232 για να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου» και προσθέτει πως «πλέον η κυβέρνηση (Τραμπ) σχεδιάζει να αρχίσει έρευνα για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα» βασιζόμενη στο ίδιο νομικό εργαλείο, και είναι «πολύ πιθανή η επιβολή δασμών» (1).
Νωρίτερα, ο Τραμπ ανέφερε μέσω Twitter ότι «προσεχώς» θα ανακοινωθούν «μεγάλα νέα για τους υπέροχους εργαζόμενους της αυτοκινητοβιομηχανίας μας», έπειτα από «δεκαετίες που χάνατε τις δουλειές σας προς όφελος άλλων χωρών», προσθέτοντας πως «αρκετά περιμένατε».
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει απειλήσει επανειλημμένα να επιβάλλει τιμωρητικούς δασμούς για να προστατεύσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και στο στόχαστρό του βρίσκεται ειδικά η Γερμανία, το τεράστιο πλεόνασμα της οποίας στο ισοζύγιο των τρεχουσών εμπορικών συναλλαγών με τις ΗΠΑ εξαγριώνει τον ρεπουμπλικάνο.
Για τον Τραμπ, τα αμερικανικά αυτοκίνητα πλήττονται από πολύ υψηλότερους δασμούς σε σύγκριση με εκείνους που επιβάλλονται στα ευρωπαϊκά.
Οι ευρωπαϊκοί δασμοί στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες εκτός ΕΕ πράγματι ανέρχονται στο 10%, ενώ οι αμερικανικοί δασμοί στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Ευρώπη είναι μόλις 2,5%.
Πάντως, στον ίδιο τομέα, οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμούς στα εισαγόμενα ανοιχτά φορτηγάκια ύψους 25%, ενώ στην ΕΕ οι δασμοί στα εισαγόμενα ημιφορτηγά αυτού του είδους είναι πολύ χαμηλότεροι, 14% κατά μέσο όρο.
Ο Τραμπ έχει ειδικά στο στόχαστρό του μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, που θεωρείται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στις ΗΠΑ από το 2011, βάσει της αξίας των εξαγωγών της.
Η Mercedes-Benz εξάλλου το 2017 παρήγαγε στο εργοστάσιό της στην Τασκαλούσα (Αλαμπάμα) 286.000 αυτοκίνητα που εξήγαγε σε πάνω από 135 αγορές παγκοσμίως.
Το 2017, οι ΗΠΑ εισήγαγαν συνολικά 8,271 εκατομμύρια αυτοκίνητα, 2,44 εκατ. από το Μεξικό και 1,826 εκατ. από τον Καναδά, τους δύο εταίρους τους στη συμφωνία ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών της περιοχής της Βόρειας Αμερικής (NAFTA). Ακολούθησαν τα αυτοκίνητα που εισήχθησαν από την Ιαπωνία (1,725 εκατ.), τη Νότια Κορέα (929.419), τη Γερμανία (491.587) και το Ηνωμένο Βασίλειο (213.321).
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου