από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας σε αυτό της Θεσσαλονίκης για να προσφέρει εναέρια κάλυψη στους Αμερικανούς που δημιουργούν βάση ελικοπτέρων στην Αλεξανδρούπολη για τον έλεγχο των Στενών.
Προφανώς κανείς
δεν εξηγεί την αιτιολογία την ομόφωνης απόφασης του Ανωτάτου Αεροπορικού
Συμβουλίου, αλλά είναι προφανές πώς πρόκειται γι’ αυτό το σκοπό, αφού
στον βόρειο τομέα δεν υπάρχει καμία σκοπιμότητα να βρίσκονται τα
«ιπτάμενα ραντάρ».
Αντιθέτως σε κάποιο νησί του Αιγαίου με αντιαεροπορική κάλυψη θα έπρεπε να είναι προκειμένου να επιχειρούν στα ελληνοτουρκικά σύνορα και στην περιοχή προς την Κύπρο.
Αντιθέτως σε κάποιο νησί του Αιγαίου με αντιαεροπορική κάλυψη θα έπρεπε να είναι προκειμένου να επιχειρούν στα ελληνοτουρκικά σύνορα και στην περιοχή προς την Κύπρο.
Όσον γνωστόν οι
Αμερικανοί έχουν μεταφέρει στην Αλεξανδρούπολη ελικόπτερα και έχουν
δημιουργήσει μία βάση για να ελέγχουν τα Βαλκάνια, αλλά κυρίως τα Στενά
του Βοσπόρου, απ΄ όπου περνούν ρωσικά πλοία για να πάνε στην Ανατολική
Μεσόγειο ή αντίθετα στη Μαύρη Θάλασσα.
Η γκρίνια και τα παράπονα εκφράζονται μόνο
από ανώτερους αξιωματικούς που είτε κάνουν λόγο για επιχειρησιακά
προβλήματα που θα προκύψουν από την συγκεκριμένη απόφαση είτε γιατί
προφανώς θα αναγκαστούν να μετακινηθούν απότην Ελευσίνα στη Θεσσαλονίκη,
την οποία εγκαταλείπουν τα πυροσβεστικά αεροσκάφη.
Από την άλλη πλευρά κύκλοι του ΓΕΑ
επισημαίνουν πως η απόφαση του ΑΑΣ ήταν ομόφωνη και ισχυρίζονται πως τα
ιπτάμενα ραντάρ από την απόκτησή τους ακόμη, ήταν σχεδιασμένο να
βρίσκονται εκτός Ελευσίνας και συγκεκριμένα στη Λάρισα. Η επιλογή της
Θεσσαλονίκης έγινε όπως λένε για επιχειρησιακούς λόγους, αφού «πλέον
έχουμε αποστολές και προς το βορρά».
Τι μπορούν να κάνουν
Το Erieye EMB-145 AEW&C είναι
εναέρια πλατφόρμα Διοίκησης και Ελέγχου (Command & Control – C2) με
δυνατότητα υποστήριξης αεροπορικών και ναυτικών επιχειρήσεων.
Αεροσκάφος – φορέας του συστήματος είναι ένα τροποποιημένο δικινητήριο jet ΕΜΒ-145 της βραζιλιάνικης εταιρείας Embraer, το οποίο στην πολιτική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 48 – 50 επιβάτες.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει
τέσσερα (4) αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν στην 380 Μοίρα Αεροφερόμενου
Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποίησης και Ελέγχου (Μ.ΑΣΕΠΕ).
Οι αποστολές που δύναται να εκτελέσει, είναι οι ακόλουθες:
- Δημιουργία διευκρινισμένης εικόνας αέρος και επιφανείας.
- Ανταλλαγή πληροφοριών (μέσω DATA LINK & VOICE) με Μονάδες Αεράμυνας και ΠΝ.
- Έλεγχος Α/Φ αεράμυνας και υποστήριξη επιθετικών επιχειρήσεων.
- Υποστήριξη των διαδικασιών ελέγχου εκπομπών (Emission Control – EMCON) των επιγείων Radars καθώς και των Μονάδων επιφανείας.
- Συλλογή και καταγραφή ηλεκτρονικών πληροφοριών (ESΜ – ELINT).
- Παροχή αεροναυτιλιακής βοήθειας.
- Υποστήριξη των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
- Πλήρωμα: 7 (2 χειριστές + 5 επιχειρησιακό πλήρωμα)
- Κατασκευάστρια Εταιρεία πλατφόρμας: EMBRAER
- Κατασκευάστριες εταιρείες Συστήματος Αποστολής: SAAB, THALLES, Electronica SPA
- Κινητήρες: 2 Turbofan ROLLS ROYCE, τύπος AE3007A1P, ώση 2×8169 lb
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 21 μ
- Μήκος: 30 μ
- Ύψος: 7,22 μ
- Οροφή: 30000 ft
- Μέγιστη Ταχύτητα: 0,75 Mach ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου