Όχι μια, αλλά δύο φορές πέρασαν εκρηκτικά από το σύστημα ελέγχου του
«Ελευθέριος Βενιζέλος», όπως αποκάλυψαν τα δύο τρομο-πακέτα
που εστάλησαν στο γερμανικό ΥΠΟΙΚ και τα γραφεία του ΔΝΤ στο Παρίσι.
Μήπως αυτό θα έπρεπε να απασχολήσει τους υπεύθυνους;
Μήπως αυτά είναι «καμπανάκια» όσον αφορά την ασφάλεια του μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου κι ενός εκ των κορυφαίων της Ευρώπης;
Μήπως θα έπρεπε οι ελληνικές αρχές να επενδύσουν περισσότερα στον τομέα αυτό, ο οποίος μπορεί να τινάξει στον αέρα τον τουρισμό μας;
Γιατί τώρα μπορεί να ήταν απειροελάχιστη η ποσότητα των εκρηκτικών, αλλά τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν στο μέλλον περάσουν περισσότερα εκρηκτικά;
Και αν περνάνε έτσι εύκολα τα εκρηκτικά, πόσο δύσκολο θα είναι για κάποιον να περάσει ένα όπλο ας πούμε;
Και στο κάτω-κάτω, τι διάολο τα έχουν τα μηχανήματα σάρωσης εκεί στο «Ελ.Βενιζέλος», για να εντοπίζουν μόνο τις οδοντόκρεμες, τις κρέμες και τις κολόνιες;
«Ο έλεγχος των δεμάτων στον χώρο αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήταν επαρκής, Χρησιμοποιείται υπερσύγχρονο γερμανικό σύστημα X-ray (σ.σ. κόστους 130.000 ευρώ) που όταν εντοπίζει εκρηκτική ύλη σημαίνει συναγερμός, όχι μόνο στον χειριστή της συσκευής αλλά και σε προϊστάμενες υπηρεσίες. Δεν υπάρχει θέμα αβλεψίας του υπαλλήλου- ελεγκτή ή άλλης λανθασμένης ενέργειας στη διάρκεια του ελέγχου.
Το ζήτημα ήταν ότι ο φάκελος – βόμβα που στάλθηκε στον Γερμανό υπουργό Οικονομικών είχε ελάχιστη εκρηκτική ύλη (σ.σ. έχει υπολογισθεί σε 31 γραμμάρια) από κροτίδες, που δεν είναι εύκολα ανιχνεύσιμη.
Επιπλέον με αυτό το σύστημα δεν μπορεί να εντοπισθούν καλώδια που μπορεί να περιέχονται στην συνδεσμολογία του εκρηκτικού μηχανισμού.
Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με τις ελληνικές διωκτικές αρχές και ακολουθούμε τυποποιημένες διαδικασίες ελέγχου της αλληλογραφίας. Το σύστημα «ακτινοσκόπησης» των δεμάτων που χρησιμοποιείται έχει την δυνατότητα τήρησης ηλεκτρονικού αρχείου φωτογραφιών δεκάδων χιλιάδων δεμάτων που έχουν ελεγχθεί. Ετσι έχουν βρεθεί φωτογραφίες του επίμαχου φακέλου που πέρασε από το αεροδρόμιο προ δύο ημερών. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να εξετασθεί κι η «καταγραφή» και άλλων δεμάτων που έχουν τυχόν σταλεί με τον ίδιο τόπο σε ευρωπαϊκές χώρες».
Σε αυτή την επισήμανση προχώρησε, μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Παναγιώτης Παππάς εκπρόσωπος της ιδιωτικής εταιρείας ασφαλείας, που έχει αναλάβει την τελευταία διετία τον έλεγχο των δεμάτων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μετά από σχετική ανάθεση ων ΕΛΤΑ.
Πάντως όσον αφορά το κρίσιμο θέμα του μη εντοπισμού του εκρηκτικού μηχανισμού στο πρώτο δέμα με παραλήπτη τον κ. Σόιμπλε, εκπρόσωποι εταιρείας που διαθέτει τέτοιου είδους συσκευές ελέγχου επεσήμανε ότι
«μ’ έναν προσεκτικό έλεγχο θα έπρεπε να εντοπισθεί ο εκρηκτικός μηχανισμός
με βάση τον ειδικό χρωματισμό της εκρηκτικής ύλης αλλά και τις καλωδιώσεις της συνδεσμολογίας. Είναι θέμα καλής παρατήρησης που φαίνεται δεν έγινε…»
Επιπλέον ο Σύμβουλος Διαχείρισης Κινδύνου κ.Αγγελος Αγραφιώτης επεσήμανε ότι «υπάρχει, κατά την γνώμη μου, ζήτημα πλημμελούς ελέγχου των δεμάτων. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα αφού συνδέεται όχι μόνο με τις αποστολές των βομβών στο εξωτερικό αλλά και με θέμα ασφαλείας των αεροδρομίων και κινδύνων υποβάθμισης από την ΙΑΤΑ. Πάντως γενικότερα υπάρχουν ζητήματα με την λειτουργία ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας με προβληματικά οικονομικά που συρρικνώνουν το κόστος λειτουργίας και με προβληματικές αμοιβές των εργαζομένων».
Υ.Γ. Προφανώς και υπάρχει η πολύ σοβαρή πιθανότητα, όλη αυτή η ιστορία να είναι απλά ένα προπέτασμα καπνού. Το αν είναι τυχαία, ή όχι η χρονική συγκυρία, θα φανεί σύντομα…
Ι.ΓΚΟΡ
πηγη
που εστάλησαν στο γερμανικό ΥΠΟΙΚ και τα γραφεία του ΔΝΤ στο Παρίσι.
Μήπως αυτό θα έπρεπε να απασχολήσει τους υπεύθυνους;
Μήπως αυτά είναι «καμπανάκια» όσον αφορά την ασφάλεια του μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου κι ενός εκ των κορυφαίων της Ευρώπης;
Μήπως θα έπρεπε οι ελληνικές αρχές να επενδύσουν περισσότερα στον τομέα αυτό, ο οποίος μπορεί να τινάξει στον αέρα τον τουρισμό μας;
Γιατί τώρα μπορεί να ήταν απειροελάχιστη η ποσότητα των εκρηκτικών, αλλά τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν στο μέλλον περάσουν περισσότερα εκρηκτικά;
Και αν περνάνε έτσι εύκολα τα εκρηκτικά, πόσο δύσκολο θα είναι για κάποιον να περάσει ένα όπλο ας πούμε;
Και στο κάτω-κάτω, τι διάολο τα έχουν τα μηχανήματα σάρωσης εκεί στο «Ελ.Βενιζέλος», για να εντοπίζουν μόνο τις οδοντόκρεμες, τις κρέμες και τις κολόνιες;
«Ο έλεγχος των δεμάτων στον χώρο αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήταν επαρκής, Χρησιμοποιείται υπερσύγχρονο γερμανικό σύστημα X-ray (σ.σ. κόστους 130.000 ευρώ) που όταν εντοπίζει εκρηκτική ύλη σημαίνει συναγερμός, όχι μόνο στον χειριστή της συσκευής αλλά και σε προϊστάμενες υπηρεσίες. Δεν υπάρχει θέμα αβλεψίας του υπαλλήλου- ελεγκτή ή άλλης λανθασμένης ενέργειας στη διάρκεια του ελέγχου.
Το ζήτημα ήταν ότι ο φάκελος – βόμβα που στάλθηκε στον Γερμανό υπουργό Οικονομικών είχε ελάχιστη εκρηκτική ύλη (σ.σ. έχει υπολογισθεί σε 31 γραμμάρια) από κροτίδες, που δεν είναι εύκολα ανιχνεύσιμη.
Επιπλέον με αυτό το σύστημα δεν μπορεί να εντοπισθούν καλώδια που μπορεί να περιέχονται στην συνδεσμολογία του εκρηκτικού μηχανισμού.
Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με τις ελληνικές διωκτικές αρχές και ακολουθούμε τυποποιημένες διαδικασίες ελέγχου της αλληλογραφίας. Το σύστημα «ακτινοσκόπησης» των δεμάτων που χρησιμοποιείται έχει την δυνατότητα τήρησης ηλεκτρονικού αρχείου φωτογραφιών δεκάδων χιλιάδων δεμάτων που έχουν ελεγχθεί. Ετσι έχουν βρεθεί φωτογραφίες του επίμαχου φακέλου που πέρασε από το αεροδρόμιο προ δύο ημερών. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να εξετασθεί κι η «καταγραφή» και άλλων δεμάτων που έχουν τυχόν σταλεί με τον ίδιο τόπο σε ευρωπαϊκές χώρες».
Σε αυτή την επισήμανση προχώρησε, μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Παναγιώτης Παππάς εκπρόσωπος της ιδιωτικής εταιρείας ασφαλείας, που έχει αναλάβει την τελευταία διετία τον έλεγχο των δεμάτων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μετά από σχετική ανάθεση ων ΕΛΤΑ.
Πάντως όσον αφορά το κρίσιμο θέμα του μη εντοπισμού του εκρηκτικού μηχανισμού στο πρώτο δέμα με παραλήπτη τον κ. Σόιμπλε, εκπρόσωποι εταιρείας που διαθέτει τέτοιου είδους συσκευές ελέγχου επεσήμανε ότι
«μ’ έναν προσεκτικό έλεγχο θα έπρεπε να εντοπισθεί ο εκρηκτικός μηχανισμός
με βάση τον ειδικό χρωματισμό της εκρηκτικής ύλης αλλά και τις καλωδιώσεις της συνδεσμολογίας. Είναι θέμα καλής παρατήρησης που φαίνεται δεν έγινε…»
Επιπλέον ο Σύμβουλος Διαχείρισης Κινδύνου κ.Αγγελος Αγραφιώτης επεσήμανε ότι «υπάρχει, κατά την γνώμη μου, ζήτημα πλημμελούς ελέγχου των δεμάτων. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα αφού συνδέεται όχι μόνο με τις αποστολές των βομβών στο εξωτερικό αλλά και με θέμα ασφαλείας των αεροδρομίων και κινδύνων υποβάθμισης από την ΙΑΤΑ. Πάντως γενικότερα υπάρχουν ζητήματα με την λειτουργία ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας με προβληματικά οικονομικά που συρρικνώνουν το κόστος λειτουργίας και με προβληματικές αμοιβές των εργαζομένων».
Υ.Γ. Προφανώς και υπάρχει η πολύ σοβαρή πιθανότητα, όλη αυτή η ιστορία να είναι απλά ένα προπέτασμα καπνού. Το αν είναι τυχαία, ή όχι η χρονική συγκυρία, θα φανεί σύντομα…
Ι.ΓΚΟΡ
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου