από την επέτειο των 10 χρόνων από το δολοφονικό χτύπημα του Τούρκου πιλότου στο αεροσκάφος ου σμηναγού Κώστα Ηλιάκη;
Δεν έχουν περάσει άλλωστε ελάχιστες ώρες από την προειδοποίηση της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της Ελλάδας ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνο για “ατύχημα με τουρκικά μαχητικά στο Αιγαίο”.
Μήπως οι Τούρκοι πέρασαν το αεροπλάνο για ελληνικό μαχητικό και το χτύπησαν;
Aλλωστε η ανακοίνωση της ΥΠΑ που ακολουθεί περιγράφει έναν πιλότο με ευχάριστη διάθεση μία ώρα πριν χαθεί από το ραντάρ.
Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.
- Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.
- Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.
- Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.
- Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.
- Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.
Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.
Μπορεί να μην έχει ανακοινωθεί επισήμως ότι το αεροσκάφος της EgyptAir έχει συντριβεί, ωστόσο οι περισσότεροι ειδικοί θεωρούν πως τα επικρατέστερα σενάρια είναι αυτά της επίθεσης και της τρομοκρατίας.
Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΙΘΕΣΗ...;
Ο Γάλλος εμπειρογνώμων, Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής Μονάδας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1 είπε ότι είναι «σχεδόν βέβαιος» πως η εξαφάνιση οφείλεται «σε επίθεση».
Μάλιστα τόνισε πως τα σενάρια είναι τρία: είτε βόμβα μέσα στο αεροσκάφος, είτε βομβιστής αυτοκτονίας, είτε επίθεση με πύραυλο όπως στο αεροπλάνο της Malaysia Airlines στην Ουκρανία.
Οι δηλώσεις του Ζαν-Πολ Τροαντέκ στο Europe 1
«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις εκτιμήσεις και τις υποθέσεις μετά την εξαφάνιση από τα ραντάρ του αεροσκάφους της EgyptAir. Προτεραιότητα έχει να αρχίσει η έρευνα και να εντοπιστούν, αν είναι δυνατόν τα συντρίμμια από το αεροσκάφος και η τελική θέση της ατράκτου.
Μπορούμε να κάνουμε ορισμένες υποθέσεις …”υπάρχει μια ισχυρή πιθανότητα έκρηξης μέσα στο αεροπλάνο είτε μίας βόμβας ή ένός βομβιστή αυτοκτονίας. Η πιθανότητα ενός τεχνικού προβλήματος όταν οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, υπάρχει, αλλά δεν είναι το πιθανότερο. Θα μπορούσαμε επίσης να εξετάσουμε την περίπτωση χτυπήματος από πύραυλο, όπως συνέβη στο αεροσκάφος της Malaysia Airlines τον Ιούλιο του 2014»...!
«Αν το πλήρωμα δεν στείλει ένα σήμα κινδύνου, σημαίνει ότι αυτό που συνέβη ήταν πολύ ξαφνικό. Ένα πρόβλημα με τη μηχανή ή ένα τεχνικό λάθος, δεν θα προκαλούσε ένα άμεσο ατύχημα. Στην περίπτωση αυτή, το πλήρωμα δεν είχε αντιδράσει, πράγμα που μας κάνει να σκεφτούμε την ύπαρξη βόμβας»...
Ο κ. Τροαντέκ, που θεωρείται από τους αξιόπιστους ερευνητές ατυχημάτων στον χώρο της αεροπλοΐας, όπως αναφέρει η Mirror, είπε επίσης ότι το γεγονός πως δεν υπήρχε από την πλευρά του πιλότου ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης σηματοδοτεί ότι «είχαμε ένα βίαιο γεγονός».
Μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιωθεί η γνησιότητα του βίντεο ή αν απεικονίζει κάτι άλλο (π.χ. δορυφόρο που να συντρίβεται στη Γη), ενώ έχει κυκλοφορήσει αρχικά σε ιστοσελίδες του εξωτερικού.
Οι Ρωσικές μυστικές υπηρεσίες υποστηρίζουν ότι τρομοκράτες κρύβονται πίσω από το δυστύχημα ενώ και Ισραηλινοί αναλυτές καταλήγουν στο ίδιο ενδεχόμενο.
Ο ειδικός αεροναυπηγικής Τζέραρντ Φέλντζερ, μιλώντας στους Times του Ισραήλ δήλωσε πως είναι μικρή η πιθανότητα η συντριβή να προκλήθηκε από μηχανική βλάβη.
«Μία σημαντική τεχνική βλάβη -η έκρηξη ενός κινητήρα για παράδειγμα- μοιάζει απίθανη», δήλωσε ο ειδικός, επισημαίνοντας πως το αεροσκάφος ήταν σχετικά καινούριο, καθώς ξεκίνησε τις πτήσεις το 2003.
Την ίδια ώρα, ο Φέλντζερ πρόσθεσε πως τα Αirbus A320 έχουν πολύ καλά στατιστικά σε θέματα ασφαλείας, με τον ειδικό να διευκρινίζει πως κάθε 30 δευτερόλεπτα απογειώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο ένα A320.
«Είναι ένα σύγχρονο αεροσκάφος, το δυστύχημα σημειώθηκε εν μέσω πτήσης σε εξαιρετικά σταθερές συνθήκες. Η ποιότητα της συντήρησης και η ποιότητα του αεροσκάφους δεν τίθενται προς αμφισβήτηση σε αυτή την περίπτωση», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, τόνισε πως η EgyptΑir έχει την άδεια να πετάει στην Ευρώπη, και ότι δεν βρίσκεται στη «μαύρη λίστα».
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου