Με τη συγκεκριμένη απόφαση, υλοποιούνται στην ουσία οι προβλέψεις νομοθετικής ρύθμισης που ψηφίστηκε το Φεβρουάριο, με την οποία ενσωματώνονται στο ελληνικό δίκαιο οι κοινοτικές οδηγίες για την ασφάλεια ανεφοδιασμού στην ενέργεια.
Στο ΣΜΕΑ αναφέρεται με λεπτομέρεια πότε πρέπει να εφαρμοστούν τα έκτακτα μέτρα για τον εφοδιασμό της αγοράς καυσίμων, πότε εφαρμόζονται εθελοντικά μέτρα, πότε είναι υποχρεωτικά, καθώς και πώς συνεργάζονται τα εμπλεκόμενα υπουργεία (Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Ναυτιλίας, κλπ).
Περιλαμβάνεται, επίσης, η απαγόρευση κίνησης σκαφών αναψυχής και ιδιωτικών αεροσκαφών, η ακύρωση πτήσεων και δρομολογίων πλοίων, χωρίς κάποια ελάχιστη πληρότητα (μέσω συνένωσης δρομολογίων και κατόπιν σύμφωνης γνώμης των αρμόδιων κατά περίπτωση δημόσιων υπηρεσιών), η εντατική χρήση των υφιστάμενων αστικών λεωφορειών με φυσικό αέριο, ακόμα και η υποχρεωτική από κοινού μετακίνηση συγκεκριμένου αριθμού επιβατών με οχήματα ιδιωτικής χρήσης.
Το σχέδιο προβλέπει δύο κατηγοριών «διαταραχές», κατά τις οποίες μπορεί να εφαρμοστούν τα μέτρα έκτακτης ανάγκης: Σε μια «τοπική σοβαρή διαταραχή» ή σε μια «διεθνή σοβαρή διαταραχή».πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου